neljapäev, 11. september 2014

Kas õpetaja teab?

Täna kolmteist aastat tagasi elasin ja õppisin ma Kreekas. Ootasin Ateenas üheksakordse ühika esimesel korrusel arvutiklassis järjekorras, et netti pääseda. Täna vaatasin oma Jaapani kodus lives koduülikoolis Eestis toimuvat visioonikonverentsi. Ma oleks võinud seda konverentsi täna oma nutitelefonis tänaval ka vaadata-kuulata. Ajad on muutunud. Muidugi, praegu on 2014, siis oli 2001. Aga olukord maailmas oli ärev siis ja on ka praegu. Oli USA kaksiktornide terrorirünnak ning kõik see, mis sellele järgnes, nüüd on ärevad olukorrad Ukrainas. Vahe on selles, et kreeklased, kelle keskel ma elasin, huvitusid ammuli sui konfliktist (paraku positiives võtmes, sest tol ajal Kreeka nooremale generatsioonile ei sümpatiseerinud USA tegevus) ning nüüd siin Jaapanis olles tundub, et ärevad maailmateemad, mis seotud Venemaa ja Ukrainaga ei leia laia käsitlust. Jah, ma ei vaata televiisorit ning päris õiget hinnangut ei saa anda, kuid inimesed, kellega ma räägin ning kui jutuks tulevad juba laiemad teemad, siis imestatakse, et kas tõesti käib pommitamine.
Aga mina ei mõtle ka ju praegu sõjast. Olen täiesti positiivses meeleolus. Mul on olemas kojutuleku lennupiletid! Üheotsa pilet siis sel korral. Juba septembri viimasel nädalavahetusel olen kodumaal. Et mitte viimasel nädalal jalad rakku joosta, siis olen oma siinsed tegevused erinevate päevade vahel ära jaotanud. On muidugi veel mõningad töised asjad, mis kindlasti tuleb ära lõpetada, lisaks saab uuel nädalal olema lõpukoosolek, kus vaja töine teema kokku võtta ning ise nii palju infot püüda endaga kaasa võtta kui võimalik. Täna panin kinni pangakonto ja sulgesin krediitkaardi. Pangakaardiga läks lihtsalt. Kohe ikka väga kiirelt ja lihtsalt. Ma olin pehmelt öeldes üllatunud. Viie minutiga oli kõik seletatud, konto kinni ja rahajäägid minu käes. Isegi kogutud intressid sain - 30 eurosenti umbes. Krediitkaardi puhul läks asi segasemaks. Krediitkaarti ei saada pangast. Neid saab taotleda erinevatest asutustest, näiteks kaubakeskuste kaudu. Mina sain selle ülikooli poe (selline pood, kus müügil kõik õpikud ja vajalikud tarbed, mida üks tudeng vajab) kaudu. Kümne minutiga suutsin selgeks teha, et panen kaardi kinni ja mind juhatati kuhugi kontorisse. Küsiti mitu korda üle, et kas ma lähen ära koju ja lahkun Jaapanist. Siis küsiti paar korda, kas mu sensei (õppejõud/õpetaja) ikka teab, et ma ära lähen. Lõpuks sai see suletud ilma probleemideta ja sensei kinnituskirja polnud vaja, sest usuti, et ma polegi tudeng.
Tulles tagasi internetimaailma juurde, siis ühe omamoodi laheda tähelepaneku olen ma teinud jaapanlaste e-aadresside kohta. Juhul kui e-maili aadress pole seotud mõne astusega, vaid on nö isiklik, siis leiad harva sellest aadressist midagi, mis omaniku nimele viitab. Mulle kirjutas ka kunagi üks tudeng, kelle e-aadress võis olla umbes "tikker1" või "mustikas5" ja kuna ma temaga ei kohtunud, siis jäigi ta mulle ananüümseks sootuks isikuks. Siin aga on paljud aadressid lihtsalt mingid numbrite või tähtede kombinatsioonid. Võibolla kui need kuidagi Jaapani konteksti panna, siis need tähendavad midagi. Näiteks Hiina kultuuris on erinevatel numbritel väga olulised tähendused. Või siis genereerib mingi masin neid e-aadresse. Kuid väga palju on aadresse, kus tahetakse kasutada midagi nunnut või siis inglisekeelset. Mõni näide: "ooooomygod@...", "darkangel@...", "sweetgirl@...", "like4you@...", "mmm.n-m-n-l.mmm@...", "lovely121@..." jne. Kusjuures see viimane aadress kuulub noormehele. Ja tikker1@... kahvatub.

1 kommentaar:

Unknown ütles ...

Olen Mavis Calos, esindaja Aiicco kindlustus plc, anname välja laenu individuaalsed erinevused usalduse ja au. anname laenu intressimääraga 2%. kui olete huvitatud võtke meiega ühendust selle ettevõtte e-post: (maviscalos_laen_laenamine@outlook.com) nüüd jätkata oma laenu üleminekudokumendi ok. kui teil on vaja laenu, et luua ettevõtte või kooli te olete väga teretulnud Aiicco kindlustus plc. Võite meiega ühendust võtta ka selle e-post: (amaah.credit.offer@gmail.com). saame üle kanda summa, mida taotletakse enne nädalas.