kolmapäev, 3. september 2014

Igav juba ei hakka

Viimaseid päevi võib selgelt nimetada segasteks bürokraatia päevadeks. Vaja selgusele jõuda asjaajamise järjekorras, saata õiged paberid õigesse kohta, olla kindel, et grandirahad paigas ja uuesti veel üle kontrollida, et õiged paberid ikka oleksid õiges kohas (järjekord on väga tähtis). Üldiselt mulle igasugune asjaajamine istub ja ka sujub, kuid siin on see kõik pisut nihkes ja möödarääkimisi on ka. JSPS (koht, kust ma stipi sain) räägib ühte ja palub küsimuste tekkimisel pöörduda ülikooli poole ja ülikool ütleb, et nemad ei tunne seda JSPS asjaajamist ja paluvad Tokyo poole pöörduda.
See bürokraatia värk on siin taas päevakorral, kuna algatasin eelmisel neljapäeval oma projekti lõpetamise protsessi. Ma loodan, et dokumendid saadeti ülikoolist välja täna (täna on kolmapäev) ning kui nii tõepoolest juhtus, siis ehk veab ja kinnituse saan uue nädala alguses (reedeks seda oodata oleks liigne naiivsus). Minu jaoks on teoorias asi marulihtne. Ma pean allkirjastama ühe paberi, mis on jaapanikeelne ja seetõttu ei oma ma pädevust selles kirja pandud andmete korrektsuses ja mul tuleb lihtsalt uskuda, et asi on õige. See paber liigub mööda ülikooli koridore läbi erinevate kontorite, et koguda kinnitusi. Siin ma selgelt liialdan, aga piltlikult käib asi küll nii. Teoorias, kui hommikul protsess algatada, siis võiks õhtul dokument kinnises ümbrikus posti teel Tokyo poole sõitma hakata. Jah, teoorias. Selle ühe paberiga kaasnes päris mitu möödarääkimist kuupäevade osas, millest siinsed inimesed said ühtemoodi aru ning mina koos JSPSga teisiti. Järgnesid kirjavahetused, minu lihtlausetes selgitused. Väidetavalt saadi aru. Küsisin üle, kas said dokumendile õiged numbrid. Noogutati. Palusin lõpliku dokumendi endale ka saata. Ja mis ma näen - ikkagi valed numbrid selles jaapanikeelses taotluses. Ja seda kaks korda. Ma siiralt loodan, et täna läks majast välja õige paber. Seetõttu ei käi ma siinkohal välja kuupäeva, millal võiksin kodumaa pinnal olla. Äkki sõnun veel ära.

Veel üks asjaajamise aps. Stipi koordinaatorid Tokyost suhtlevad ülikooliga ja minu eest vastutava inimesega. Mina pole pärast siialaekumist stipi osas eriti JSPS-ga suhelnud. Tuli välja, et aprilli alguses olevat muudetud reegleid grandirahade kasutamise osas. Informeeriti ülikooli. Mitte mind. Mul olid lähetused aprilli lõpus ja mai alguses. Mingi erilise asjaajamise reegli tõttu sain komandeeringurahad juuli lõpus ja augusti alguses. Lisaks igasugustele muudele kulutustele, mis kalkuleeritakse peenete koefitsientide põhjal, sain ka päevarahad. Ja mis ma nüüd teada sain - uute reeglite järgi, millest ülikool oli teadlik aprillis, ei tohi stipendiaat enam päevarahasid taotleda. Mul paluti need siis tagasi maksta. Ma ei osanud alguses midagi selle peale kosta. Pärast, kui ma olin erinevate institutsioonidega suhelnud, kirju vahetanud, sain aru, et ma ikka pean maksma, et on tehtud viga. Kurjam! Olgu siis, olen kuulekas ja maksan. Palusin esitada arve või mingi mu aluse, mille põhjal ma panka lähen ja ülekande teen. Ikkagi üle 20tonni raha! Panka? Miks? Arve? Milleks? Ole pai ja maksa sularahas tädile, kes istub viienda laua taga finantsosakonnas!

Isegi kui ma siin seesmiselt aegajalt ikka saan pahaseks küll, siis ma imestan oma kannatlikkust (seda õpetas mulle Tristan kui siin koos olime). Ma võtan välja eeskirjade raamatu, vean näpuga järge, küsin ühe korra ja kui aru ei saada, siis küsin veel. Ja nii korduvalt. Ma loodan siiralt, et igal pool mujal nii ei juhtu, et tegelikult on asjaajamine siin lihtne ja sujuv (varem on ju minulgi vedanud ja kõik kiiresti toiminud), mina olen lihtsalt erand, minuga lihtsalt praegu juhtuvad sellised asjad. Küllap see kõik on ikka selleks, et igav ei hakkaks. Ja tõepoolest - igav juba ei hakka.

Uuest kooliaastast veel niipalju, et Tristan valiski taas esimese pingi. Ta ikka tahab õpetajat kuulata ka.

1 kommentaar:

Unknown ütles ...

Olen Mavis Calos, esindaja Aiicco kindlustus plc, anname välja laenu individuaalsed erinevused usalduse ja au. anname laenu intressimääraga 2%. kui olete huvitatud võtke meiega ühendust selle ettevõtte e-post: (maviscalos_laen_laenamine@outlook.com) nüüd jätkata oma laenu üleminekudokumendi ok. kui teil on vaja laenu, et luua ettevõtte või kooli te olete väga teretulnud Aiicco kindlustus plc. Võite meiega ühendust võtta ka selle e-post: (amaah.credit.offer@gmail.com). saame üle kanda summa, mida taotletakse enne nädalas.